top of page

Recensies Roman

'Het zal nooit voorbij zijn'

Ton van der Kroon - schrijver

‘Een fascinerende en aangrijpende roman over de gevolgen van de Tweede Wereldoorlog.’

Maria Genova - journalist en schrijver

‘Het is jaren geleden dat ik zo’n mooi boek heb gelezen. Meeslepend, ontroerend en origineel. Kunnen de gruwelijkheden van een oorlog  impact hebben op een generatie die de oorlog niet meegemaakt heeft? Deze vraag wordt op een zeer bijzondere manier beantwoord. Boeiend vanaf het begin tot het einde, deed me vaak naar adem happen!’

Marieke

‘Ben vanavond in bed begonnen in het boek en heb het in 1 adem uitgelezen. Prachtig! Wat een meeslepend verhaal van Sara & Sebastian en Sasha & Sepp. Ik heb zelf ook een enorme verbinding met het jodendom, was er ook in de oorlog als joodse en was dit leven veel in Israël. Dus heel indrukwekkend! Even kopje thee drinken nu en bijkomen voor ik ga slapen.’

Paul

"Een geweldig en aangrijpend boek. Het kent, wat mij betreft, een intense gelaagdheid. Zeer beeldend geschreven, alsof ik het verhaal zo voor me zag afspelen en er soms deel van leek te zijn. Het raakte mij op een unieke manier zeer diep. Ik heb het gevoel dat het nog nawerkt."

Rosette

"Het boek trof me diep, omdat ik uit eigen ervaring weet hoe heftig sommige vorige levens je iets kunnen tonen over hoe jij je gedraagt in het NU. Deze reactiepatronen kunnen plaatsen en ze tegelijkertijd begrijpen en healen is heel belangrijk. Ik heb genoten van het klare verhaal, de intense ervaringen, ook het mededogen dat de schrijfster toont voor haar eigen persoon en het overbrengen naar de lezer toe. Kortom een echte aanrader voor iedereen. Bedankt."

Leonie

"Tanja heeft een prachtig boek geschreven. De verbindingen tussen de hoofdpersonen tussen toen en nu, worden heel mooi beschreven. Bij heftige emoties ligt er soms zoveel meer ten grondslag dan we met ons hoofd kunnen begrijpen. Ons lichaamsbewustzijn, gestuurd door het hart, kan dat wel en daarmee kom je in een andere wereld. De wereld van magie, van synchroniciteit, van innerlijk weten en van jouw innerlijke waarheid.
Tanja is er perfect in geslaagd om deze elementen te laten zien in een boek dat leest als een trein. Existentiële verstrikkingen en wederzijdse afhankelijkheid zijn prachtig in het licht gezet. Toeval bestaat niet langer en het pad van de ziel gaat over de eeuwen heen. Het zal nooit voorbij zijn."

Alima

"Tanja heeft de gave om je mee te nemen in verschillende tijdperken. Haar schrijfstijl is zo makkelijk en fijn om te lezen. Ze maakt een bijzondere verbinding tussen 2 levens en de herkenning van personen van een vorige leven naar het hier en nu. De karmische invloed wat deze vorige leven voor de ene vrouw in 2019 had, brengt Tanja op een makkelijk begrijpbare manier over. Ik had het gevoel om mee te reizen in haar verhaal.
“Het zal nooit voorbij zijn“ is een titel die op meerdere vlakken symbolisch te begrijpen is. Zielsverbindigen blijven bestaan door de tijd heen. Net als de lessen die wij mogen ondergaan omdat we op zielsniveau ervoor gekozen hebben. Dit te begrijpen is in Tanja’s boek op een mystieke manier vatbaar. Echt een aanrader!"

Bermath

"Als ik mezelf niet af en toe had laten bijkomen dan had ik het in één ruk uitgelezen. Tanja Huissoon heeft een fijne schrijfstijl, waardoor het boek makkelijk leest. De inhoud gaf me geregeld een brok in mijn keel en een knoop in mijn buik.... de ellende van t leven in een kamp als Auschwitz-Birkenau, de levenslijnen zo verweven, door de tijden heen.... door de dimensies heen... Het zal nooit voorbij zijn..."

bottom of page